شبکه های اجتماعی
خبرنامه
پست الکترونیک
تلفن همراه

دوشنبه 20 دی 1400
0
تعداد بازدید : 34
استاندار فارس:

تحول در جامعه از طریق معلمان و جامعه فرهنگی رقم می خورد

استاندار فارس گفت: پرداختن به مسائل جوانان گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که تحول در جامعه از طریق معلمان رقم خورد . تحولی که از طریق تاثیر گذاری آنها با آموزش دانش آموزان و انتقال آموزش و پرورش به خانواده ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست با فرهنگیان جوان استان فارس با اشاره به اهمیت و اثر گذاری معلم در جامعه گفت: یکی از شغل های مهم معلمی است که با توجه به نقش و جایگاه تربیتی، برگزاری چنین نشستی را بعد از گذشت مدت زمان کوتاه از انتصاب مدیر کل اموزش و پرورش فارس اهمیت مدیریت جدید به دغدغه معلم های جوان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواند.

استاندار فارس گفت: پرداختن به مسائل جوانان گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است چرا که تحول در جامعه از طریق معلمان رقم خورد. تحولی که از طریق تاثیر گذاری آنها با آموزش دانش آموزان و انتقال آموزش و پرورش به خانواده رقم می خورد.

نماینده عالی دولت در استان فارس به اهمیت جایگاه معلم و دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اولویت در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) اشاره کرد و جایگاه دانشگاه فرهنگیان را از سایر مراکز علمی در استان بالاتر عنوان کرد و این جایگاه را به نقش معلم ها در جامعه مرتبط دانست.

دکتر ایمانیه درباره انتصابات در اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس تصریح کرد مدیر کل آموزش و پرورش تصمیم گیرنده نهایی برای تغییر در روسا و معاونان این اداره کل در سطح استان هستند اینکه برخی از گزینه ها برای انتصابات معرفی و پیشنهاد شود اشکالی ندارد اما به هیچ وجه تحت فشار هیچکسی دخالتی در انتصابات پیش رو نخواهم داشت.

استاندار تغییر نگاه در آموزش و پرورش از هزینه ای به سرمایه ای را یک الزام دانست و افزود: پرداخت و هزینه کردن به مسایل تعلیم و تربیت بزرگترین سرمایه گذاری است چرا که نیروهای تعلیم یافته می توانند در کارخانه و مراکز تولید اشتغال و ثروت موثر واقع شوند.

احصاء و شناسایی انتظارات از سازمان و دستگاه دولتی براساس سند تحول آموزش و پرورش و مطرح کردن این وظایف در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره و از مدیر کل آموزش و پرورش خواست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

تشکیل یک شورای پنج نفره با حضور نمایندگانی از آموزش‌ و پرورش، اداره نوسازی مدارس ،مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز، نماینده از استانداری فارس و یکی از اولیا و مربیان در جهت ایجاد برنامه زمان بندی جهت رفع مشکلات مدارس از جمله پیشنهادات نماینده عالی دولت برای پاسخگویی و رفع مشکلات واحدهای آموزشی و پرورشی در فارس بود.

ایمانیه از اختصاص اعتبارات برای رفع مشکلات مدارس 8 شهرستان جنوب استان که در سیل اخیر نیز دچار مشکل شدند خبر داد و اعلام کرد با جمع بندی مشکلات از این اعتبارات در جهت رفع آنها اقدام گردد.

استفاده از ظرفیت دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان برای پاسخگویی به نیاز کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بعنوان یک راهکار در کوتاه مدت و برنامه ریزی برای رفع مشکل در دراز مدت موضوع دیگری بود که استاندار فارس در این نشست به آن پرداخت.

تفاهم با ادارات دولتی برای برخورداری فرهنگیان از امکانات رفاهی، جهادی عمل کردن در رفع مشکلات وایجاد تفاهم نامه با نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس و امکانات مجمع خیرین کتابخوان و فرهنگ ساز برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مدارس به منابع پیشنهاداتی بود که استاندار فارس از مدیریت جدید آموزش و پروش خواست در دستور اقدامات خود لحاظ نماید.

ایمانیه از ظرفیت بودجه 1401 و راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت استانها بعنوان فرصتی مهم برای پرداختن به نگاه توسعه ای و پیشرفت به مسائل آموزش و پرورش خبر داد و گفت: استاندار فارس مشارکت و هم افزایی با دستگاه برای رفع مشکلات حمل و نقل معلمان را راهکار کاهش ترددهای این قشر برای رسیدن به محل خدمت دانست و از تشکیل شورای هم اندیشی تربیت و الزام به تقویت این شورا برای آموزش نیروهای در حال خدمت بعنوان یک اولویت کاری در اداره کل آموزش و پرورش یاد کرد.

توجه بخشداران و فرمانداران در ارتباط با مسایل آموزش و پرورش، اهمیت دانستن انتقادات و بیان گلایه های صنفی معلمان در بستر مناسب و همراه بودن دولت سیزدهم برای رفع این انتظارات و نگاه مثبت دولت سیزدهم به آموزش و پرورش از موارد دیگر دکتر ایمانیه در این نشست بود.

ارسال نظر
نام شما:
 
پست الکترونیک:
وب سایت:
متن:

.
کد امنیتی را وارد کنید: